maandag 8 september 2014

Op zoek naar een kaakchirurg op Curaçao; deel 2.

Goedemorgen!

Nog altijd vanaf Curaçao, waar het de afgelopen week behoorlijk bewolkt is geweest. Niet veel kans gehad om te werken aan een mooi bruin kleurtje, maar daardoor wel tijd gehad om een poging te doen om een afspraak met een kaakchirurg te regelen. Of dit is gelukt lees je in deze blog.

In mijn vorige blog vertelde ik al dat de afdeling Communicatie van het St. Elisabeth Hospital te Willemstad mij had geadviseerd om een mail te sturen gericht aan de directie. Een aanvraag voor een interview kon namelijk niet zomaar in behandeling worden genomen. Moeilijk, moeilijk... Ik volgde netjes het advies op en stuurde een mail. Nadat ik na een week nog steeds geen antwoord had, stuurde ik maar weer eens een mail om ze er nog even aan te herinneren. Die mail dateert inmiddels van afgelopen donderdag en guess what: ook daar heb ik nog steeds geen antwoord op.

Ik besefte inmiddels dat het via de 'officiële' weg wel heel moeilijk zou worden. Het is hier lastig om concrete afspraken te maken. En als die er al zijn, is het nog maar de vraag of deze afspraken worden nagekomen. Soms begon ik me een beetje op te fokken en vroeg ik me af of het me allemaal wel zou gaan lukken. Echter ik geef de moed niet zo snel op. Dat is niet Cindy. "No matter what, maar ik zal hier rond de tafel gaan met een kaakchirurg"! Dat is weer een mooie aanvulling op mijn blog. Leuk, toch? En dus ging mijn zoektocht naar een afspraak met een kaakchirurg verder.

Al aan het begin van de vakantie heb ik mijn connecties aangesproken. Nadat ik zelf had uitgezocht welke chirurgen op het eiland werkzaam zijn, stuurde ik enkele connecties erop uit om te kijken of zij via via wellicht iets voor me konden regelen. Sinds vorig jaar heb ik contact met Ingrid Stoop, de bedenkster van de MatriXmethode (zie gastblog). Regelmatig verblijft zij voor werkdoeleinden op Curaçao en inmiddels heeft ze her en der wat connecties opgebouwd. Ik schakelde haar in...

Ik maakte duidelijk met wie ik waarom wilde praten. Ze beloofde me een oproep de deur uit de doen bij de mensen die ze hier op het eiland kent. En met resultaat! Afgelopen donderdagavond kreeg ik een whatsapp-berichtje van Ingrid. Ik weet niet hoe, maar via via was ze terechtgekomen bij kaakchirurg Dr. Rojer. Hij gaf toestemming om contact op te nemen om een dag te plannen waarop ik langs mag komen. Mooie thuiskomst na een dagje strand! Ik stuurde meteen een berichtje. Heel fijn dat ik het niet 'moeilijk-moeilijk' via het ziekenhuis hoefde te regelen, maar dat ik direct contact met de kaakchirurg zelf op mocht nemen. Dr. Rojer stuurde zelfs dat hij graag zijn medewerking wil verlenen aan de blog. Wauw! Na enkele berichtjes op en neer staat er een afspraak gepland. Zo kan het dus ook. Schijnbaar kwam ik razend enthousiast over, want hij prees mijn enthousiasme. In zijn berichtjes kwam hij heel aardig over. Nice! Komende woensdag om 9.00 uur mag ik bij Dr. Rojer langskomen op de poli en gaan we uitgebreid kletsen over het onderwerp 'kaakosteotomie'. Ik heb al een aantal vragen op papier staan. Heb jij nog een brandende vraag waar je graag antwoord op wilt hebben? Laat me dit dan weten, dan neem ik dit woensdag mee in het gesprek.

Stiekem ben ik wel een beetje benieuwd hoe Dr. Rojer gaat reageren. Ik bedoel, een meisje uit Nederland met een blog die per se een kaakchirurg op Curacao wil spreken... Dat komt niet iedere dag voor! Ik heb hem wel de link naar de blog gegeven, zodat hij van tevoren eens een kijkje kan nemen. Aan de andere kant denk ik dat hij allang mijn blog heeft bezocht, want je gaat niet zomaar toestemming verlenen aan iemand waar je niets vanaf weet. We zullen zien. Volgende week doe ik op de blog uitgebreid verslag van de afspraak met Dr. Rojer.

Ik wil bij deze Ingrid Stoop heel erg bedanken voor het in contact brengen met Dr. Rojer. Tevens wil ik ook alvast Dr. Rojer bedanken voor de tijd die hij voor me vrijmaakt en de medewerking die hij wil verlenen aan mijn blog. Masha danki!

Voor deze week houd ik het hier even bij... Het is tenslotte ook een beetje vakantie voor mij en dat betekent: genieten. Ik ga een duik nemen!

Tot volgende week.

Liefs,
Cindy

Groetjes vanuit Willemstad!

1 opmerking: