maandag 13 april 2015

De blog als basis voor de toekomst: 'creating my own opportunities'

Goedemorgen,

"Some chase after their dream job, while others create their dream job!" - Ieder individu krijgt in het leven te maken met een aantal momenten waarop men 'life changing' keuzes kan maken. Mede dankzij de blog heb ik mijn echte passie gevonden. Schrijven, inspireren, motiveren, presenteren, overtuigen, een verhaal overbrengen en mensen in beweging brengen: dát is wat ik wil. Als het dan ook nog iets in de tandheelkunde is, zou dat helemaal mooi zijn. Dit wereldje is echt voor me weggelegd. Ik voel me er thuis. Onlangs kwam ik voor zo'n 'life changing' keuze te staan. Lang heb ik niet getwijfeld. Ik ga de uitdaging aan.

Met een achtergrond in de zorg én in het welzijnswerk heb ik altijd met mensen gewerkt. Dat maakt me gelukkig. Je hoeft me niet fulltime op een kantoor te zetten, want daar zou ik doodongelukkig worden. Ik moet praktisch bezig zijn en als dit een baan is met bezigheden waar echt mijn passie ligt, dan ben ik niet meer te houden. Vol overgave stort ik me dan in mijn werk. Wat een energie krijg ik daarvan!

Een maand geleden stond ik namens Bluem op de International Dental Show (IDS) in Keulen. Wat een fantastische ervaring was dat. Overal gepassioneerde mensen die serieus met hun werk bezig zijn en alles uit de kast halen om de beste zorg voor de patiënt te bieden. Bijzondere contacten met mensen van over de hele wereld. Ik vertelde al eerder op de blog dat ik daar ontzettend veel positieve energie van krijg. Enkele dagen na afloop van de beurs kreeg ik een telefoontje van 'Fokke Jan de Tandpastaman', eigenaar van Bluem met wie ik een week was opgetrokken tijdens de IDS. Hij wilde een gesprek met me aangaan. Fokke Jan wil dat ik iets ga betekenen voor Bluem. Hij ziet de toekomst rooskleurig in. Fokke Jan wil dat ik ga meegroeien met Bluem.

Drie weken geleden stapte ik in de auto en stelde de navigatie in richting Wapenveld, een dorpje vlak onder Zwolle. Een behoorlijke reis vanuit Limburg. Fokke Jan had me uitgenodigd op kantoor om verder te praten over Bluem. Om een lang verhaal kort te maken: deze week treed ik officieel in dienst bij Bluem als 'vertegenwoordiger'. Over 'life changing moments' gesproken. Ik ga in de toekomst presentaties geven aan bijvoorbeeld groepen mondhygiënisten, tandartsen enzovoorts. Hierin mag ik ook mijn persoonlijke verhaal naar voren laten komen. Mijn eigen ervaring leert dat dit verhaal wel 'aankomt' bij toehoorders. Ik weet zeker dat dit bij de professionals uit de beroepsgroep ook zo zal zijn. In combinatie met uitleg over Bluem kan dit tot iets moois leiden. Tevens zal ik worden ingezet bij congressen en beurzen, zowel in binnen- als buitenland. Morgen ga ik mee naar een presentatie in een tandartsenpraktijk. Komende zaterdag mag ik al mee naar een landelijk congres voor mondhygiënisten in Papendal. In juni mag ik hoogstwaarschijnlijk met Bluem mee naar Londen om Bluem te vertegenwoordigen tijdens een grote Dental Fair. Ik kijk er nu al enorm naar uit. Daarnaast ga ik de contacten met klanten onderhouden. Bezoekjes brengen aan praktijken, gesprekken voeren met tandartsen/implantologen/mondhygiënisten enzovoorts.

Ik kan het allemaal nog niet zo goed bevatten... Tot enkele jaren geleden dacht ik dat ik oud zou worden in de zorg, maar ik ben zeer blij met de kansen die nu op mijn pad komen. Ik ga nu iets doen wat ik écht leuk vind. Ik ga nu iets doen waar ik klaar voor ben, waarvan ik weet dat ik het kan. Al langer voelde ik dat er andere dingen stonden te gebeuren. Oud-collega's, die ik altijd vol enthousiasme vertelde over mijn belevenissen naar aanleiding van de blog, zeiden ook wel eens tegen mij: "jouw toekomst ligt écht niet in de zorg!" Hier ben ik zelf ook in gaan geloven. Inderdaad, hoewel ik heel graag met mensen werk en voor mensen zorg, ligt mijn toekomst niet in de zorg. Enkele jaren geleden zou het me misschien nog niet gelukt zijn om een baan als deze bij Bluem aan te gaan, mede door hoe ik destijds in mijn vel zat. Nu ben ik dagelijks bezig met 'shinen' (althans, vrijwel dagelijks) en deel ik mijn positieve vibe maar al te graag. Ik ben niet meer stil, verlegen en onzeker. Ik ben enthousiast, gedreven en gepassioneerd.

Dat een blog als deze uiteindelijk de basis is geweest voor alle fantastische uitdagingen die ik al ben aangegaan, vind ik echt bizar. Dat een blog uiteindelijk de basis is geweest voor een nieuwe baan, dat is gewoon 'wauw'! De blog maakt me echt gelukkig. Ik kan gewoon niet meer zonder! Ik waardeer niet alleen de mooie dingen die op mijn pad komen, maar ook de contacten die ik heb met lezers van de blog. Het doet me goed als ik weer iemand heb kunnen helpen of over de streep heb kunnen trekken in het beugel-/kaakosteotomietraject. Dat maakt me trots... En wat me ook trots maakt is het feit dat ik me mag aansluiten bij de Bluem-delegatie. Ik ben er 100% van overtuigd dat er nog veel meer mooie dingen gaan gebeuren!

"It's a beautiful thing when a career and a passion come together."

Ten slotte wil ik nog even kwijt dat ik gisteren een ontzettend leuke ontmoeting heb gehad met één van de vaste bloglezers. Femke wilde me naar aanleiding van al mijn verhalen op de blog en ons contact via het contactformulier op de website graag ontmoeten. Natuurlijk maak ik daar graag tijd voor vrij. Zoals ik al zei: als ik iemand op weg kan helpen, kan inspireren, motiveren of stimuleren, dan doe ik dat graag. Ze staat aan de start van haar kaakosteotomietraject en zal dankzij mijn blog geholpen worden door Dr. de Jonge. Wat ben ik dankbaar en trots dat ik echt iets voor de lezers kan betekenen! "I want to inspire people. I want someone to look at me and say: because of you, I didn't give up..."

Femke en ik... you go girl!

Tot volgende week!

Liefs,
Cindy

6 opmerkingen:

  1. Proficiat met je nieuwe baan!!
    Leuk om te lezen, ooit een blog gestart om je familie en vrienden op de hoogte te houden van je traject, ondertussen nog een keer aangegeven te gaan stoppen met deze blog (wat gelukkig niet gebeurd is) en nu dankzij deze blog een baan. Echt super!!

    Veel succes en plezier in deze nieuwe uitdaging.

    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Monique,

      Wat een mooie woorden, dankjewel! Ik ben inderdaad héél blij dat ik 2 jaar geleden toch niet gestopt ben... Die blog en ik, dat is gewoon een perfect huwelijk. ;)

      Liefs,
      Cindy

      Verwijderen
  2. Wow cindy, top gefeliciteerd!!
    Ik heb 30/3 de operatie ondergaan(bimax) en heb veel aan je blog/forum. Vind het erg fijn om jou en andere ervaringen te lezen. Ik ben zelf preventie-assistente bij een tandartspraktijk en Tandheelkunde is echt een heel mooi vak.
    Wens je heel veel plezier en succes met je nieuwe baan!!
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Mascha! Fijn om te horen dat je veel aan de blog en het forum hebt. Wie weet komen we elkaar in de praktijk nog wel eens tegen! :)

      Beterschap en een goed herstel.

      Liefs,
      Cindy

      Verwijderen
  3. Hi Cindy,

    Ik vond het echt hartstikke leuk dat jij en Archael mij wilde ontvangen.

    En ik zal het maar zeggen ook: Because of you, I didn't give up!

    Liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Femke,

      Met alle plezier... wij vonden het ook erg leuk! Ik ben blij dat ik iets voor je kan betekenen in je traject... Mooi, je woorden, dankjewel. Doet me goed!

      Groetjes van Archel!

      Liefs,
      Cindy

      Verwijderen