zondag 19 april 2015

"Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen."

Goedemorgen,

"Bijna 3 jaar geleden heb ik een kaakosteotomie gehad, boven en onder. Daarover heb ik een blog geschreven en dit is tot mijn verbazing uitgegroeid tot een daverend succes. Tot op de dag van vandaag plaats ik iedere week een nieuwe update. Twee jaar geleden nam Fokke Jan van Bluem contact met me op en bood me aan om zijn producten te proberen. Enigszins sceptisch ging ik in op zijn aanbod. Al die tijd hebben we contact gehouden en vorige maand stond ik op de International Dental Show in Keulen. Deze week ga ik in dienst bij Bluem. Het kan verkeren..." - Het zijn mijn eerste woorden tijdens de presentatie van Fokke Jan die ik namens Bluem mag spreken. Wie is de Cindy die Bluem gaat vertegenwoordigen? Jullie, de lezers, kennen 'haar' al, maar ik zal de komende tijd toch mijn visitekaartje af moeten gaan geven namens Bluem, letterlijk en figuurlijk.

Afgelopen dinsdagavond ben ik met Fokke Jan mee geweest naar een presentatie. Zes mondhygiënisten luisterden geïnteresseerd naar het verhaal van Bluem. Hoe het is ontstaan, wie de grote 'genie' achter deze producten is, wat Bluem onderscheidt van andere mondzorgproducten enzovoorts. De tijd vloog voorbij en voordat we het wisten waren we twee uur verder. Tijd om samples uit te delen, contactgegevens te verzamelen (want ja, dat zijn mijn eerste contacten!), in te pakken en huiswaarts te gaan. In de toekomst mag ik ook zo'n presentaties gaan geven. Nu ik een keer heb gezien hoe het in zijn werk gaat, kan ik mijn eigen PowerPoint in elkaar gaan zetten en kan ik zelf mijn verhaal over gaan brengen. En óf dit gaat lukken, daar ben ik van overtuigd.

Toen ik 's avonds thuis kwam en mijn mail opende, stond er een bericht klaar op 'Mijn CZ'. Het was de rekening van de orthodontist. Het spalkje zit er nu een paar weken in en ik ben er helemaal aan gewend. Dik tevreden, ook over de benadering vanuit de orthodontist en zijn personeel. Toen ik de rekening opende zat ik met wijd open gesperde ogen te kijken. Het is on-ge-loof-lijk. Weten jullie nog dat tandarts Weijland mij €366,- in rekening wilde brengen voor het vervaardigen van een spalkje boven en beneden? En dat dit gewoon van het tandartsbudget af zou gaan en niet van het orthodontiebudget, wat overigens logisch zou zijn omdat het om een retentiebeugel gaat? Ja? Let op... Ik ben echt blij dat ik er verder mee ben gegaan, want de eigen bijdrage die ik bij de orthodontist moet betalen is slechts €27,70. Ik ga er niet veel woorden meer aan vuil maken, maar trek zelf maar je conclusies. Patiënten, kom asjeblieft voor jezelf op!

Op aanvraag van enkele lezers: het spalkje

Op woensdag heb ik tv-opnames gehad voor een nieuw item op TV Limburg. Nadat TVL SportArenA was gestopt, heb ik even pauze gehad, maar afgelopen woensdag zijn we dus weer gestart. Onder het genot van een stralend zonnetje hebben we gedraaid in het Parkstad Limburg Stadion, voor de niet-voetballiefhebbers: het stadion van Roda JC. In de komende weken gaan we nog opnames maken bij andere clubs. Vanaf binnenkort wordt het nieuwe item wekelijks op maandag uitgezonden op TV Limburg in het programma Limburg Vandaag Sport.



Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste congres met Bluem bijgewoond. Tijdens het NVM-congres in het congrescentrum in Papendal had Bluem haar eigen stand en mocht ik uitgebreid vertellen over Bluem aan alle mondhygiënisten die aanwezig waren. Peter Blijdorp, kaakchirurg en genie achter de formule van Bluem kwam ook even een kijkje nemen. Binnenkort mag ik een keer een dag meelopen als hij patiënten gaat implanteren, zodat ik me nog meer kan verdiepen in de materie. We raakten aan de praat, ik liet uiteindelijk mijn blog aan hem zien en vertelde over Dr. de Jonge. Peter Blijdorp kent Dr. de Jonge. Ik werd overspoeld met complimenten. Na enkele minuten zei hij: "ik ben stiekem de hele tijd naar je aan het kijken, want wat heeft Dr. de Jonge dat toch mooi gedaan!" Ik werd er een beetje stil van en ik moet eerlijk bekennen dat ik best wel diep was geraakt. Mooi om te horen van iemand met zóveel ervaring in het vak. Dat doet me echt wat. Gedurende de dag heb ik gesproken met veel mondhygiënisten en heb ik nieuwe contacten gelegd die interessant kunnen zijn voor de toekomst van Bluem. Tijdens de middagpauze belde ik even met Archel. Hij sloot ons gesprek af met: "kom op, hè, shine bright like a diamond!" Na de operatie is dat eigenlijk mijn lijfspreuk geworden. Geloof het of niet, maar nog geen 10 seconden later schalde Rihanna uit de luidsprekers in de hal: "shine bright like a diamond!" Ik kreeg er kippenvel van. 's Avonds, vlak voordat ik thuis kwam en in de auto nog even de dag evalueerde, hoorde ik het weer: "shine bright like a diamond!" kwam keihard uit de radio geknald. WAUW. Tranen... van geluk... Nog half snikkend en overdonderd opende ik even later de voordeur en vertelde ik Archel over al mijn belevenissen. Het was een fantastische dag en een mooi begin van mijn Bluem-avontuur.

Peter Blijdorp, genie achter Bluem

Aanstaande donderdag ga ik samen met Archel en Dr. de Jonge naar Utrecht, waar ik samen met Dr. de Jonge een lezing mag geven tijdens het congres 'De Arts-Patiëntrelatie anno 2015'. Ik mag over mijn traject gaan vertellen, de voorbereidingen op de operatie en het gebrek aan informatie dat ik heb ervaren. Uiteraard komt de blog ook uitgebreid aan bod. Dr. de Jonge gaat o.a. vertellen over wat hij van mij heeft geleerd, hoe hij zijn voorlichting/werkwijze heeft aangepast enzovoorts. Ook het 'boek in wording' zal nog even de revue passeren. We hebben samen een hele mooie PowerPoint in elkaar gezet, het verhaal klopt gewoon, dus ik weet zeker dat we samen staan te shinen op dat podium! Ik vind het heel spannend om dit samen met Dr. de Jonge te gaan doen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat iedereen straks enthousiast is. Volgende week een uitgebreid verslag!

"Als je gelooft in jezelf, meer dan 100% toegewijd bent, je ideeën met overtuiging draagt en nooit opgeeft, dan zal je een winnaar zijn! Shine bright like a diamond!"

Liefs,
Cindy

2 opmerkingen:

  1. Hoi Cindy,

    Vind het nog steeds ongelofelijk wat je op deze manier bereikt! Zo knap van je!
    Je bent echt een voorbeeld. Vrijdag is het 6 weken geleden dat ik geopereerd ben, en als ik dit lees denk ik 'niet zeuren, gewoon geduld hebben en het word vast net zo mooi als dat het bij jou is' :)
    Volgens mij heb ik al eens een reactie gegeven met bedankt. Maar nogmaals; bedankt voor je inspirerende blog!
    Heel veel succes bij Bluem. You can do it!

    Groetjes, Desiree

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Desiree,

      Wauw! Wat een prachtige woorden van je! Dat doet me echt goed...
      "niet zeuren en gewoon geduld hebben" is natuurlijk makkelijk gezegd. Af en toe klagen mag best hoor, heb ik ook genoeg gedaan, maar je gaat zien dat het straks echt snel beter gaat allemaal en dat je binnen de kortste keren staat te shinen met je stralende glimlach!

      We keep in touch.

      Liefs,
      Cindy

      Verwijderen