zondag 4 mei 2014

Een bizarre week achter de rug: o.a. tv opnames samen met Dr. de Jonge voor TVL!

Goedemorgen,

WOW! Ongelooflijk.... wat een week. Ik heb de afgelopen week zo hard gestuiterd dat ik zelfs een nacht compleet heb overgeslagen omdat ik vol zat met positieve energie. Mijn blog van vorige week was een stuk negatiever, dus ik had het wel even nodig om een stoot positiviteit te krijgen. En óf ik die heb gehad.

Het begon natuurlijk allemaal met BNN. Die belden 1,5 week geleden op vrijdag op met de vraag of ze op zondag opnames konden komen maken van mij. Ik stond perplex. Wauw, landelijke televisie, die een korte reportage maken over mijn beugel-/kaakosteotomietraject en de succesvolle blog. Zondagavond stond presentator Jelte Sondij met zijn cameraman bij mij aan de deur. Waarschijnlijk hebben jullie allemaal de beelden al gezien. Ik ben heel blij met het item en het is goed binnen gekomen bij de kijkers. Wat een overweldigende reacties heb ik gehad. Louter positief. Zeker honderd mails, continu meldingen op Facebook en Twitter. Huwelijksaanzoeken, kijkers die respect hebben voor het traject dat ik heb doorlopen, mensen die zeggen dat ik echt heel mooi ben, mensen die zeggen dat ik heel spontaan overkom op tv en ga zo maar door. De blog ontplofte na de uitzending van De Social Club. Een nieuw bezoekersrecord. Ik was er stil van. Het deed ontzettend veel met me. Aangezien ik de afgelopen week echt in een emotionele achtbaan zat, rolden er tranen van geluk over mijn wangen. Waren het vorige week nog tranen van verdriet, boosheid en frustratie, deze week heb ik veel tranen gelaten van vreugde. De mooiste tranen die er zijn... Zoveel emoties door elkaar is trouwens best moeilijk om te 'handelen'. Huilen, lachen, alles kwam even tegelijk.

De landelijke media-aandacht viel op bij TV Limburg (TVL). Ze nodigden me afgelopen woensdag uit in de studio in Roermond om mijn verhaal te doen. Ze wilden het over mijn traject hebben, de landelijke media-aandacht en de grootse plannen om een boek te schrijven samen met Dr. de Jonge. Ook Dr. de Jonge was uitgenodigd. Hij heeft er alles aan gedaan om zijn werk af te stemmen met de opnames bij TVL en dit is uiteindelijk ook gelukt. Iets waarvoor ik hem erg dankbaar ben, want het is wel 'ons' project waar we samen aan werken. Ik heb veel aan hem te danken. Zonder hem had ik geen stralende glimlach gehad!

Klaar om ons visitekaartje af te geven bij TVL!
Dr. de Jonge, Archel en ik zijn afgelopen woensdag samen naar Roermond gereden. We waren ruim op tijd en konden nog lekker even gaan zitten met een kop koffie. We hebben uitgebreid bijgekletst over van alles en nog wat. Nadat we ons kopje koffie hadden genuttigd, kwam de visagiste ons halen. Tijd om in de make up te gaan. Ik had me thuis al lekker 'opgetutteld' dus er hoefde niet veel meer te gebeuren. Hier en daar nog een poedertje en ik was klaar voor mijn optreden in Limburg Vandaag. Ook Dr. de Jonge kreeg nog een poedertje op zijn gezicht, zodat we helemaal klaar waren om aan te schuiven aan tafel bij presentator Maurice van der Linden. We kregen een microfoon 'opgespeld' en namen plaats.


Visagie
Zenuwachtig was ik niet. Helemaal niet zelfs. Ik was gewoon lekker mezelf, net zoals bij de opnames van BNN. Ik was razend enthousiast. Al dagenlang liep ik door het huis te stuiteren. Na een kort voorgesprek kon de opname beginnen. Allereerst werd er een kort fragment van "De Social Club" getoond, als introductie. Daarna begon het vraaggesprek. Vragen over mijn motivatie om de blog te starten, over wat een kaakosteotomie eigenlijk precies inhoudt en uiteraard vragen over de plannen om samen een boek te schrijven. Hier werd iets dieper op ingegaan, omdat dat natuurlijk een bijzonder verhaal is. Het feit dat een arts en een patiënt hun krachten gaan bundelen en beiden vanuit hun eigen invalshoek de feiten rondom de kaakosteotomie gaan samenvoegen in een boek, is uniek. We willen het goed aanpakken, geen half werk leveren, dus het zal nog wel even duren voordat het boek in de schappen ligt. Na bijna 10 minuten werd het gesprek langzaam afgebouwd. Weer een geweldige ervaring erbij.

Aan tafel met presentator Maurice van der Linden en side-kick Wim Cremers

Dr. de Jonge vond het ook allemaal erg leuk. "Zo kom je nog eens ergens", zei hij. Hij vindt het fantastisch dat er door die blog, waar ik natuurlijk héél veel tijd en energie in heb geïnvesteerd, zoveel mooie dingen op mijn pad zijn gekomen. Daar heb ik zelf heel hard voor gewerkt. Ik heb deze dingen aan mezelf te danken. Ik vond dat hele mooie woorden. Emotioneel wrak als ik de laatste week ben, had ik moeite om mijn tranen te bedwingen. En ach, als ze waren gekomen, waren het tranen van vreugde. Zoals ik in het begin van de blog al zei: dat zijn de mooiste tranen. Gelukkig kon ik ze nog net binnen houden. Al met al was het een mooie ervaring en ook deze uitzending was, net als de korte reportage bij BNN, een groot succes.

Ik ben blij dat ik uit verschillende hoeken de kans krijg om mijn verhaal te delen met anderen. Trots op mezelf dat ik zo ver ben gekomen. Dankbaar dat er zo veel mensen achter me staan en in me geloven. Gemotiveerd om nóg meer mensen te bereiken en te inspireren. Gebrand om er alles uit te halen wat er in zit. Maar, alles op zijn tijd. Geduld is een schone zaak, zeggen ze. Echter als ik in zo'n 'stuiterbalmodus' zit, is het moeilijk om mijn geduld te bedwingen en wil ik het liefst alles meteen geregeld hebben. Dat zit in de aard van het beestje. Geen slechte eigenschap, denk ik.

Vorige week ben ik trouwens nog even terug geweest naar het ziekenhuis voor de scan. De scan die ik 1,5 week geleden compleet was vergeten, nadat ik me bij Wim en Dr. de Jonge even flink had laten horen. Bovendien heb ik telefoon gehad voor het inplannen van de operatie. Tevens ben ik afgelopen vrijdag bij de tandarts geweest. Aangezien deze blog al genoeg leesvoer bevat, doe ik in mijn volgende blog verslag van deze bezoekjes.

Wat vonden jullie eigenlijk van de uitzendingen? Hoor graag van jullie!

Tot volgende week!

Liefs,
Cindy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten