maandag 24 juni 2013

Focus op de kaakstand van de medemens!

Merhaba!

Vanuit Club Paradiso te Alanya weer eens een blog. Ik MAAK gewoon af en toe tijd om een blog te schrijven, want ik vind het te leuk om er mee bezig te zijn. Loslaten is niet aan mij besteed.....

Waar ik deze week over ga schrijven; de kaakstand van de medemens. Jeetje, zelfs hier ben ik er ontzettend veel mee bezig. Terwijl ik druk ben met mijn werk voor Kids&CO, heb ik heel veel contact met papa's, mama's, andere gasten maar ook personeel van het hotel. Onbewust kijk ik bij iedereen eerst naar de stand van de kaak, neus en kin. Ongelooflijk hoe geobsedeerd ik ben geraakt van deze delen van het gezicht. Ik ben zó geïnteresseerd daarin.

In een hotel komen dagelijks heel veel gasten voorbij. Iedereen is anders, iedereen is uniek. Ik heb al zó veel verschillende gezichten voorbij zien komen. Ook gezichten waarbij ik dacht: "ja, jij moet misschien eens een bezoekje brengen aan Dr. de Jonge".

Zo was er bijvoorbeeld een vrouw met een flinke overbeet en een opvallend terugliggende onderkaak. Ik herkende veel van mezelf erin, hoe ik vroeger was. Diep van binnen wilde ik graag op haar afstappen en het gesprek met haar aan gaan. Toch heb ik het niet gedaan. Misschien is ze er zelf erg onzeker over, beseft ze dat haar gebit/kaakstand niet is zoals het hoort? Misschien zou ik haar dan wel pijn doen? Nee, ik besloot het toch maar niet te doen. Zelf denk ik dat ze het wel in de gaten heeft; ze zat er onzeker en ineengekrompen bij. Introvert. Precies zoals ik in mijn onzekere periode ook altijd zat. Het leek gewoon alsof ik naar de Cindy van 3 jaar geleden keek. Bah, stiekem had ik wel met haar te doen en ik zou het haar zó graag duidelijk willen maken. Echter mijn angst om haar pijn te doen overheerste.... Misschien moet ik toch maar op haar af stappen als ik haar nog zie. Op een luchtige manier het gesprek aangaan en dan langzaam richting mijn doel toe werken. Wordt wellicht vervolgd.... tenminste, als ze nog niet naar huis is.

Verder zit ik zelf ook met een probleempje. Ik moet hier zo snel mogelijk op zoek naar een tandarts of een orthodontist. Mijn clear overlays (bitjes die ik 's nachts draag) zijn kapot!! Het bitje voor de bovenkaak is gedeeltelijk ingescheurd en er is een stukje uit. Het geeft op dit moment nog voldoende steun maar ik ben bang dat het bitje binnenkort helemaal doorscheurt en dan heb ik niks meer.

Archel heeft in Nederland de tandarts al gebeld, maar helaas kan hij niks voor me doen. Er zijn geen afdrukken waar het bitje op gemaakt kan worden. Het is precisiewerk, dus zal ik hier op zoek moeten naar een tandarts. Bij de receptie van het hotel had ik al eens gevraagd. De beste man gaf me een plattegrond van Alanya en wees aan waar ik naar het ziekenhuis kan. Zo van: "zoek het je maar uit". Nou meneer, ik ga het zelf niet uitzoeken! Als ik op eigen houtje naar een ziekenhuis ga wordt er vast alleen maar Turks gesproken en kan ik nog niet duidelijk maken wat ik wil.

Zometeen ga ik even kletsen met de host van Corendon. Kijken of hij me kan helpen, zodat ik zo snel mogelijk even afdrukken kan laten maken voor nieuwe clear overlays. Ik kan en mag niet zonder. Mijn tanden mogen echt niet verschuiven!! De bitjes zitten al strak om mijn tanden als ik 's avonds op de kamer kom, dus het is voor mij van groot belang dat ik nieuwe bitjes krijg. Tot die tijd gebruik ik de oude nog, voor zover die nog steun bieden. Komt goed en ook dit verhaal wordt vervolgd!

Verder heeft Archel een controle afspraak bij mondhygiënist Wim en Dr. de Jonge gepland. 24 Juli, 4 dagen nadat ik terug kom uit Turkije, mag ik me weer in het Atrium MC melden voor controle. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er dan nog iets gaat gebeuren. Mijn gevoelloosheid is nog steeds hetzelfde, de beweeglijkheid gaat beter maar is nog niet als vanouds. Een paar dagen geleden knakte mijn kaak keihard tijdens het meezingen in de minidisco. Autsj, dat was niet fijn, maar er moest verder gedanst worden.

Zo, ik ga weer aan de slag. Er staat weer een nieuwe dag voor de deur dus ik ga er weer flink tegenaan. Helaas met veel minder kindjes dan de afgelopen 2 weken, maar we blijven enthousiast en maken er het beste van.

Liefs vanuit Alanya,

Cindy

Op onze vrije dag op de mountainbike naar Alanya!

Sfeerimpressie Kids&Co Activiteiten!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten