zondag 26 januari 2014

Ontmoeting met Nijmeegse Mond-, Kaak- en Aangezichtschirurg! + Oproep Libelle

Goedemorgen,

Een onwijs drukke maar hele leuke week ligt achter me en ik sta alweer aan het begin van een nieuwe drukke week. Al die leuke dingen die op mijn pad komen naast mijn fulltime job, tsja, het is vrij veel en ik doe het mezelf aan, maar ik kan daar echt geen nee tegen zeggen. Er is in mijn leven altijd plek voor inspirerende mensen waar ik iets van kan leren. Inmiddels kan ik weer een persoon aan deze lijst met 'inspiring people' toevoegen. Wie dat is? Daar kom je achter in deze blog...

Afgelopen dinsdag stond mijn allereerste 'Twitter-meet-and-greet' ooit op het programma. Een ontmoeting met een Mond-, Kaak- en Aangezichtschirurg van het Radboud UMC te Nijmegen. Enkele maanden geleden raakte ik in contact met Dr. Coppen. We reageerden op elkaars tweets en kwamen zo in gesprek. Natuurlijk vertelde ik vol enthousiasme over mijn kaakosteotomietraject, de uitstekende resultaten en mijn bijbehorende blog. In mijn enthousiasme vroeg ik recht op de man af: "zou je niet een keer een bijdrage willen leveren aan de blog? Een gastblog?" Chips, wat heb ik nu gedaan?, dacht ik nog. Ik vraag zomaar iemand die ik niet ken om iets voor mijn blog te schrijven. Natuurlijk gaat hij nee zeggen! Maar het onverwachte gebeurde. Hij beantwoordde mijn verzoek met een 'ja', maar..... hij wilde me eerst ontmoeten om mij te leren kennen en om een vertrouwensband te scheppen. Dit kon ik volkomen begrijpen. Ik bedoel; zo'n man zet toch zijn naam op het spel. Dr. de Jonge was in het begin ook sceptisch, maar hij raakte al snel overtuigd. Aan mij de taak om ook Dr. Coppen te overtuigen tijdens onze ontmoeting.

Een beetje spannend vond ik het wel, die bewuste dinsdagavond afgelopen week. Al enkele dagen stuiterde ik door het huis. Hoewel ik gewend ben om door het huis te stuiteren, voelde dit toch een beetje raar. Niet negatief hoor. Het zal vast met de gezonde spanning te maken hebben gehad. We spraken af in Roermond, enigszins centraal voor ons beiden. Ik moest vanuit Heerlen komen, Dr. Coppen vanuit Nijmegen. Tegen een uur of 7 in de avond parkeerde ik mijn auto in de buurt van het station, waar ik Dr. Coppen zou ontmoeten. Ik was in het begin bang om hem niet te herkennen, maar gelukkig was dit geen enkel probleem. Een aangename ontmoeting, dat beloofde nog wat voor de rest van de avond. "Dat zit wel snor", dacht ik. We liepen samen richting één van de cafés op het Stationsplein, waar we ons op een gemakkelijke bank lieten vallen. De meet&greet kon nu écht beginnen.

Dr. Coppen was volledig voorbereid op onze ontmoeting. Onder het genot van een kopje thee en een Cola Light vertelde hij openhartig over zijn werk. Een gepassioneerde man, dat was mij wel duidelijk. Met behulp van een PowerPoint-presentatie met ondersteunend beeldmateriaal kreeg ik alles te weten over het werk van een Mond-, Kaak- en Aangezichtschirurg, in de volksmond een kaakchirurg genoemd. Veelal denken mensen dat een kaakchirurg zich bezig houdt met het trekken/snijden van verstandskiezen of het uitvoeren van een osteotomie. Het werk van een kaakchirurg beslaat echter veel meer gebieden. Het was interessant om te luisteren naar alle informatie die mij ter ore kwam. Tussendoor viel ik in als dingen mij bekend voorkwamen en vertelde ik mijn ervaringen. Ook liet ik hem een paar dingen van mijn blog zien, zoals de voor-foto's. "Eens even kijken wat ze allemaal met jou gedaan hebben". Zijn ogen rolden van de voor-foto's op de laptop naar mijn gezicht en weer terug. Inderdaad, ook hij beaamde: wat een verschil. Super! Dr. Coppen is blij voor me dat het beugeltraject in combinatie met de kaakosteotomie voor mij zo succesvol heeft uitgepakt. 'Je straalt', zei hij. Yes, I shine bright like a diamond!

De tijd vloog voorbij en aangezien Dr. Coppen nog terug naar Nijmegen moest en de volgende dag om 8.00 uur fris en fruitig op het werk moest verschijnen, besloten we toch maar eens afscheid te nemen. Of deze ontmoeting was zoals ik het had verwacht? Helemaal! Of nog meer dan dat! Ik vond het fantastisch om het gesprek aan te gaan met een man met zo’n passie voor zijn vak. Ook Dr. Coppen gaf aan er geen spijt van te hebben dat hij de reis van Nijmegen naar Limburg had gemaakt om mij te ontmoeten. Binnenkort zal hij een gastblog schrijven. Ik hoop dat de lezers van de blog dit interessant vinden en hier iets van opsteken. Wellicht dat ik Dr. Coppen dan kan overhalen om nogmaals een artikel te plaatsen. Zover is het echter nog niet. In ieder geval wil ik Dr. Coppen nu al bedanken voor de tijd die hij heeft genomen voor deze “meet & greet”. Dus bij deze: thanks!! :))

Verder.... Heb je de oproep van een journaliste van Libelle op het forum al gezien? Nee? Via deze link kom je uit bij de oproep. Hieronder de tekst van de oproep:

"Voor een item in Libelle portretteer ik drie vrouwen die na jaren wikken en wegen toch de knoop doorhakten en het aandurfden om een grote beslissing nemen waar ze hebben genomen waar uiteindelijk gelukkiger van zijn geworden.

Heb jij het aangedurfd om eindelijk een kaakoperatie te ondergaan, en ben je blij dat je deze stap hebt genomen? Als je het leuk vindt om je verhaal te delen aan andere lezeressen die hier steun of herkenning uit kunnen halen, stuur dan een mail naar laura.vandermeer@sanoma.com

Het gaat om een kort interview, en natuurlijk krijg je de tekst van te voren te lezen om eventuele onjuistheden te vermijden. Daarnaast zal er een mooie foto van je geplaatst worden. De fotoshoot zal plaatsvinden op zaterdag 1 februari. Reiskosten worden natuurlijk vergoed. Voor deze shoot word je opgemaakt en gestyled, stuur daarom een actuele foto van jezelf mee en vermeld je schoen- en confectiemaat, en je mobiele nummer waarop je te bereiken bent."

Lijkt dit je leuk? Zeker reageren dan! Wellicht kom je dan met jouw verhaal en een leuke foto in de Libelle te staan.

Ik ga deze week weer lekker aan de slag. Donderdag staat mijn bezoek aan de Velthuiskliniek in Eindhoven op het programma. Ik vind het heel spannend maar ik kijk er ook naar uit. Die laatste bron van irritatie ga ik echt aanpakken.

Tot volgende week!

Liefs,
Cindy


2 opmerkingen:

  1. super spannend en heel erg boeiend. ik kom nog eens gauw lezen zeker wat dr coppen ook gaat schrijven. leuk en interessant!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen dat je het interessant vindt om te lezen. Houd de blog in de gaten!

      Verwijderen