maandag 23 juni 2014

Presentatie Atrium MC 8min4you event & publicatie Flair & bespreking behandelplan tandarts

Goedemorgen,

Ben je net terug in Nederland, begint de dagelijkse gang van zaken weer. Alsof ik helemaal niet weg ben geweest. Afgelopen dinsdag ben ik bij de tandarts geweest voor het bespreken van het behandelplan. Daarop kom ik later terug. Op woensdag ben ik een middag bij Dr. de Jonge geweest om aan ons boek te werken. We maken uitstekende vorderingen. Afgelopen donderdag stond er een afspraak bij de huisarts gepland en heb ik de rest van de ochtend in het ziekenhuis gezeten. Wegens een fikse peesontsteking zit mijn arm voor de komende weken in het gips. Oranje gips, dus Nederland móet nu wel wereldkampioen worden. Zodoende was het weer een medische week.

Woensdag was een topdag. 's Morgens snelde ik naar de winkel om de Flair uit de schappen te graaien. Ik had lang moeten wachten op de publicatie van mijn verhaal. Mijn geduld werd op de proef gesteld. Ik graaide 3 exemplaren uit het schap: 2 voor mezelf en 1 voor Dr. de Jonge, die hierom had gevraagd. Toen ik na het afrekenen de winkel uit liep, sloeg ik de Flair meteen open. Op zoek naar mijn verhaal. Binnen een paar seconden zag ik een bekend gezicht: "hey, dat ben ik!" Mijn ogen scanden de tekst. "Dit ziet er goed uit", dacht ik. Toen ik 5 minuten later thuis op de bank plofte, heb ik op het gemak mijn verhaal gelezen. Kippenvel. Ook al wist ik precies wat er geschreven zou worden, het overkomt me iedere keer weer. Een rilling. Wauw, dit gaat over mij. Dit zijn de keuzes die ik heb gemaakt en dit is wat ik heb meegemaakt! Als ik het artikel lees zie ik het voor me als een film. Onwerkelijk, maar zó ontzettend waar allemaal. Ik ben er trots op en heb ook op deze publicatie heel veel reacties gehad. Mocht je het artikel nog niet hebben gelezen en wel nieuwsgierig zijn; vandaag en morgen ligt de Flair nog in de winkel.


De publicatie van mijn verhaal in de Flair was niet het enige toppunt afgelopen woensdag. Toen ik met Dr. de Jonge aan het boek aan het werken was, werkte het ziekenhuis hard aan het online plaatsen van de video's van alle presentaties tijdens het Atrium MC 8min4you event. En ja hoor, ik sta erop. Samen met Dr. de Jonge heb ik mijn presentatie teruggekeken. Best wel spannend, want ik had mezelf nog helemaal niet teruggezien. Met een kriebel in mijn buik bekeek ik mezelf. Ik zag een zelfverzekerde, jonge vrouw op het podium staan. De nieuwe Cindy ofwel Cindy 2.0. De zinnen kwamen vloeiend uit mijn mond gerold. Ik wist precies waar ik het over had. Tevredenheid alom over mijn optreden tijdens het 8min4you-event. Ik koester de hoop dat dit het begin is van iets moois. Presenteren zit in me. Ik vind het leuk en het is een manier om anderen te inspireren, motiveren, overtuigen en ga zo maar door. Heb je mijn presentatie nog niet gezien en ben je wel nieuwsgierig? Check 'm dan hieronder. Ik ben stiekem benieuwd wat jullie ervan vinden!



En dan nu verder met mijn bezoek aan de tandarts. Wekenlang spookte het al door mijn hoofd, die omcirkelde dag in mijn agenda; de afspraak op 17 juni. De dag dat de uitslagen van de beetregistratie besproken zouden worden. De buikpijn en klamme handjes waren er wel, maar het viel deze keer erg mee. Ik zat nog met mijn hoofd in Turkije en was nog compleet in de vakantiestemming. Niemand die mij daar op dat moment uit kon halen, ook de tandarts niet.

We hebben samen de aangezichtsfoto's en de CBCT-scan bekeken. Tevens legde Scuric uit hoe hij mijn beet verder heeft geregistreerd met behulp van mijn gipsmodellen en een activator. Bijzonder interessant om te zien. Om een lang verhaal kort te maken; mijn kiezen laten een relapse zien. Die zijn teruggevallen in een kruisbeet. Echter zorgt dit op dit moment niet voor de klachten. De hoektandgeleiding is volgens de tandarts uitstekend en voorkomt dat er klachten met de kiezen ontstaan. De hoektanden zullen in de toekomst wel goed in de gaten moeten worden gehouden, om te voorkomen dat er klachten ontstaan. De hoektanden zijn enorm belangrijk in de hele beweeglijkheid van de mond, ook tijdens het kauwen. Tevens viel op dat mijn voortanden iets te kort zijn, net als mijn ondertanden. Dit loopt niet mooi in een lijn. Door mijn beet iets op te hogen, zoals de tandarts dit noemt, zouden de klachten verminderd kunnen worden. Om mijn kauwspieren te ontlasten en te ontspannen zal ik binnenkort een Aqualizer splint krijgen. Volgens de tandarts is dit een soort waterbed voor je tanden, waarin de druk verdeeld wordt. Ik zou die ook overdag moeten gaan dragen. Hopelijk valt het niet te erg op. Als 'dat ding' me in de weg zit, ligt-ie zo in de prullenbak. Wegens tijdsgebrek heb ik er nog niet zoveel over opgezocht, dus ik mag geen voorbarige conclusies trekken. Zodra ik 'm heb, ga ik zeker mijn ervaringen over de Aqualizer delen.


Over twee weken staat de operatie op het programma. Ik heb Dr. de Jonge op het hart gedrukt om het osteosynthesemateriaal niet weg te gooien. Hopelijk denk ik er nog eens aan als ik op de operatietafel lig, zodat ik het nog een keer aan hem kan vertellen. Ik wil die plaatjes graag hebben. Van alle operaties heb ik alles bewaard, dus ook dit hoort bij de 'collectie'. Op dit moment gaat het redelijk met de stress. Ik heb het druk gehad afgelopen week. Ik ben er wel mee bezig, maar mijn drukke agenda zorgt voor afleiding. Vind ik niet erg....

Nog maar 14 nachtjes en dan ben ik aan de beurt. Het aftellen is begonnen!

Tot volgende week.

Liefs,
Cindy

PS Afgelopen week heb ik mijn debuut gemaakt als sidekick bij TV Limburg SportArenA. Dat was erg leuk om te doen. De uitzending kun je hier terugkijken --> http://www.tvl.nl/nl/tvl-sportarena/sportarena/de-wonderdokter-van-arjen-robben/#.U6fUwPl_usI

1 opmerking: