maandag 24 december 2012

Hier zijn ze dan: foto's van vóór de operatie

Goedemorgen,

Nu al weet ik zeker dat dit één van de meest bekeken updates zal worden. Na wekenlang talloze verzoeken te hebben gekregen ga ik vandaag eindelijk overstag: ik publiceer de vóór-foto's. Foto's van hoe ik eruit zag voor dit hele traject. Ik ben eens gaan graven in mijn oude foto's en kwam daar nog enkele bestanden tegen die duidelijk maken waarom dit traject voor mij noodzakelijk was. En ja, zelf vind ik het behoorlijk shockerend, maar ik doe er alles aan om deze blog zo compleet mogelijk te maken. Daar horen dus ook foto's bij waar ik zelf niet zo blij mee ben. En ach, ik kan het op 2 manieren bekijken. Óf ik kijk met pijn naar de oude foto's, óf ik kijk vol trots naar die foto's omdat dat gezicht nu voorgoed verleden tijd is. Het is maar hoe je het bekijkt....... misschien moet ik de tweede optie maar in mijn hoofd prenten.


Zijn jullie er klaar voor? Daar komen ze.............

Juni 2008
Juni 2008
Augustus 2009
Mei 2010, het traject was inmiddels gestart. De palatal bar werd in april 2010 geplaatst.
Mei 2010





Jeetje mina, dat is wat zeg! Ik herken mezelf bijna niet meer terug. Nu is het ook tijd om meteen iets anders toe te gaan geven. Ik heb in persoonlijke berichten van mensen al eens opmerkingen gekregen over mijn perfect rechte neus en ja, ze hadden allemaal gelijk. Ook mijn neus heeft een grondige beurt gekregen. Naast de kaakoperatie heb ik een neuscorrectie gehad. Ofja, niet 1, maar 3 correcties.  In 2004 heb ik tijdens een voetbaltraining mijn neus gebroken en helaas is daar destijds niet aan gedaan. Met als resultaat dat ik vanaf toen met een scheve neus en een lelijke knobbel liep. Steeds meer begon ik me eraan te irriteren. In juni 2009 heb ik een septumcorrectie gehad in het ziekenhuis in Heerlen. De resultaten waren echter niet bevredigend. Na een aanvaring met mijn KNO-arts (hét toppunt van arrogantie) besloot ik mijn heil elders te zoeken. Na enkele omwegen is mijn neus in maart 2011 in Bangkok volledig gerenoveerd. Er waren twee operaties voor nodig, maar dit heeft geresulteerd in een kaarsrechte Hollywood-neus, een neus waar ik ontzettend trots op ben! Daarom heb ik het in mijn blogs ook regelmatig over mijn "extreme make over", want dat is nu eenmaal zo. Er is voor mij zóveel veranderd, in positieve zin. Zo, weten jullie dat ook.. ;)

De verschillen tussen toen en nu zijn echt ontzettend groot. Ook al doet het me soms pijn om naar de "oude" foto's te kijken, toch kijk ik er vol verwondering naar. Dat ik in een paar jaar tijd zóveel stappen vooruit heb kunnen maken. Dat ik in een paar jaar tijd mijn zelfvertrouwen heb opgebouwd en uit mijn schulp ben gekropen. Dat ik open ben geworden en met een lach de wereld tegemoet ga! Wauw, ik ben zo trots!!

Sinds de start van mijn extreme make over heb ik dan ook een nieuw levensmotto: "pain is temporary, happiness is forever..." Dus voor iedereen die dit traject in gaat of iedereen die nog twijfelt om de uitdaging aan te gaan: denk maar even aan de quote, want het is écht waar. Die pijn is maar even, maar je zal voor de rest van je leven gelukkig met jezelf zijn!!

Op 4 januari staat er weer een bezoek aan de mondhygiënist en Dr. de Jonge gepland. Op die dag zal ik ook de Medisch Fotograaf bezoeken. Zodra ik die foto's in handen heb, zal ik nog een blog wijden aan voor-/na-foto's. Dan ga ik alle foto's naast elkaar zetten en zijn de verschillen pas écht duidelijk zichtbaar.

Volgende week ga ik in mijn blog op een bijzondere manier terugkijken op het jaar 2012. Een heftig jaar, een jaar waarin ik veel heb moeten doorstaan. Kortom, een emotionele rollercoaster... Ik probeer nu de beugel van de achtbaan los te krijgen en uit te stappen, zodat ik weer in rustiger vaarwater terecht ga komen.

Ten slotte wens ik jullie allemaal hele fijne Kerstdagen. Voor de mensen die net de operatie achter de rug hebben; enjoy your blended meal!! ;)

Tot volgende week!

Liefs,

Cindy

3 opmerkingen:

  1. Dapper van je meid. Ik moet 23 januari aan me kaak geopereerd worden en ben best bang brrrr groetjes fiona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo andere dappere meid!

      Alvast heel veel succes met je operatie.. Ik begrijp je angst volkomen en weet precies hoe je je voelt. De eerste week is het even doorzetten, is het gewoon shit, maar geloof me: het zal snel beter gaan!! Denk maar aan de eindresultaten die je over een tijdje in de spiegel mag bewonderen.

      Liefs!

      Verwijderen
  2. Ja dat is een verschil hoor... Is je bovenkaak verbreed?
    Ik zag al veel foto's met uit eten in restaurants en verhalen van skiën en vakanties, en hier ook weer... ook 2x een neusoperatie in Bangkok? Thailand dus? Wow... Ik heb nog nooit gevlogen dus niet veel van de wereld gezien. Uit eten of uit helemaal nooit, best veel luxe dus!
    Veel dingen kunnen gewoon niet in een elektrische rolstoel. Zoveel geregel en gedoe...
    We waren jaren terug in de Efteling geweest, ik zei zullen we hier een hotel zoeken? Maar ja dan denk ik na, en hebben we geen oplader van de rolstoel bij ons, verlengsnoer, toiletverhoger, medicatie, stomamiddelen te weinig etc. Alleen al zonder oplader doe ik de dag er op al niks meer dan is de rolstoel gewoon leeg. Zo is er weinig tijd meer voor spontaniteit helaas.
    Nu 15 dg post ok, en veel pijn, en vandaag voor het eerst bezoek gehad, en dat was vermoeiend...

    Kan ik ergens lezen over je neusoperaties? Vond je dat niet enger in het buitenland laten doen?
    Misschien goedkoper daar? Maar wel de reis erbij...
    Vertel....

    groetjes Petra Zld

    BeantwoordenVerwijderen