maandag 29 juli 2013

Metamorfose opent nieuwe deuren.

Goedemorgen!

Spanning en sensatie vandaag... Ik sta op het punt om richting ziekenhuis te gaan voor mijn meeloopdag met Dr. de Jonge. De zenuwen gieren door mijn lijf; wat vind ik het spannend! Ik ben niet zozeer zenuwachtig voor de meeloopdag zelf, maar wél voor wat ik op de OK aantref.

Om goed voorbereid te zijn heb ik afgelopen week een aantal filmpjes bekeken van een kaakosteotomie. Ik moet eerlijk bekennen dat ik af en toe even moest slikken toen ik zag hoe hardhandig de kaken worden aangepakt tijdens zo'n operatie. Snijden, zagen, boren enzovoorts. En dat was alleen nog maar op video. Vandaag ga ik het allemaal live meemaken. Ik hoop maar dat ik er tegen kan. Het móet gewoon, want dit is iets wat ik heel graag een keer gezien wil hebben. Natuurlijk wil ik achteraf mijn ervaringen met jullie delen!

Dr. de Jonge heeft me geadviseerd om van tevoren goed te eten, omdat hij geen pauze heeft. Ik weet niet of ik dat advies ter harte moet nemen. Aan de ene kant denk ik wel dat ik goed moet eten omdat ik anders na een paar uur omval. Aan de andere kant is het wellicht beter om met een lege maag er naartoe te gaan, anders ben ik bang dat mijn ontbijt straks op de operatietafel ligt. Daar zit niemand op te wachten.

Om 7.30 uur mag ik me melden op de dokterskamer van Dr. de Jonge. Waarschijnlijk sta ik allang op de operatiekamer als jullie dit lezen. Dr. de Jonge zal mij overal mee naartoe nemen en hij zal me alle ins en outs van de kaakosteotomie laten zien. Letterlijk. Hoe de meeloopdag is verlopen, lees je volgende week...

Andere nieuwtjes. Vorige week werd ik op mijn mobiel gebeld door "Kaakchirurg". Jaja, de poli staat tussen mijn contacten. Vorig jaar had ik het nummer regelmatig nodig, vandaar. Toen ik "Kaakchirurg" zag staan, dacht ik meten: "ojee, daar gaat mijn meeloopdag..." Toen ik opnam kreeg ik één van de allerliefste assistenten die ik ooit heb meegemaakt aan de lijn. Een lieve vrouw die patiënten aanspreekt met "lieverd", "schatje" en andere koosnaampjes. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dit kan hebben van een assistent, maar zij kan het gewoon maken. Ze heeft zo'n lieve en zorgzame uitstraling en haar empathisch vermogen lijkt oneindig; ik voel me altijd bij haar op mijn gemak. Afijn, ik had haar aan de telefoon. Ze vertelde me dat mijn afspraak met Dr. de Jonge en mondhygiënist Wim niet door kon gaan op 16 augustus. We moesten dus even een andere datum inplannen. Het is nogal moeilijk om een dubbele afspraak in te plannen, aangezien Dr. de Jonge echt enorm druk is. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om de afspraak met de mondhygiënist te schrappen en alleen een afspraak met Dr. de Jonge te plannen. Mocht Dr. de Jonge het nodig vinden, kan ik daarna nog apart een afspraak plannen met Wim. Zo gezegd, zo gedaan. Mijn nieuwe afspraak met Dr. de Jonge staat gepland op 14 augustus om 10.45 uur, een week na mijn verjaardag. Kan Dr. de Jonge weer een lekker plakje cake van me verwachten. Is hij inmiddels wel gewend van me. ;)



En dan... is er nog iets wat ik heel graag met jullie wil delen.

Een paar dagen geleden ben ik benaderd door een bekend Nederlands tijdschrift voor een interview + fotoshoot. Onderwerp: cosmetische chirurgie. Naast de medisch noodzakelijke kaakoperatie, die esthetisch gezien ook een wezenlijk onderdeel is geweest van mijn "extreme makeover", heb ik nog enkele andere (niet noodzakelijke) operaties ondergaan. Als ik over mijn leven praat, praat ik over een leven vóór de operaties en het leven erna. Wat een verschillen! Waar ik vroeger een in mijn schulp gekropen onzeker meisje was, ben ik nu het tegenovergestelde: een zelfverzekerde jonge vrouw die weet wat ze in het leven wil. De operaties hebben mijn uiterlijk veranderd en daarmee ook mijn innerlijk op een positieve manier. Ik blijf de zorgzame Cindy die ik vroeger ook was, alleen heb ik even een flinke upgrade gehad. Het desbetreffende tijdschrift wil hier graag een reportage over maken. Zodra er meer bekend is en ik alles openbaar mag maken, krijgen jullie het uiteraard te horen! Zelf hoop ik deze week meer duidelijkheid te krijgen. Ik vind het echt super gaaf. Het lijkt wel of mijn make over nieuwe deuren heeft geopend. Ofja, eigenlijk is dat ook zo. Afgelopen week las ik in de "Quest" dat mooie mensen meer mogelijkheden hebben en meer voor elkaar krijgen. Het masker van Marquadt is een manier om schoonheid te meten. Zo kun je meten hoe mooi je wiskundig gezien bent. Het masker past nu best goed op mijn gezicht. Hier ga ik binnenkort een blog aan wijden! Dat ik nu meer voor elkaar krijg heeft zeker iets te maken dat ik er op het gebied van uiterlijk op vooruit ben gegaan, maar ook zéker door het feit dat ik nu anders in het leven sta. Wat ben ik trots op mezelf!

Ik heb geen tijd meer om een uitgebreidere blog te schrijven, want ik moet er zo vandoor. Volgende week hoor je alles over mijn ervaringen op de OK. Tot dan!

Liefs,

Cindy

4 opmerkingen:

  1. Heel veel succes vandaag lieve Cindy en vooral heel veel plezier !! mijn complimenten voor jou !! gr eva

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Cindy,

    Spannend vandaag. Ben benieuwd hoe het gegaan is. En hoe je het ervaren hebt.
    Ik hoop voor je dat je het allemaal goed heb kunnen volgen, zonder vervelende "bijwerkingen" voor jou.

    Groetjes en ik lees het wel weer

    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aaah moeten we daar echt een week op wachten! Jammer, benieuwd hoe het gegaan is!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankje voor de reacties! Het was een heftige en confronterende, maar ook hele leerzame en interessante dag. Heb álles gezien en heel veel uitleg gekregen. Ik was compleet gesloopt aan het einde van de dag. Volgende week het verslag! :)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen